Våra villkor

Överblick

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller byte. Vid fel av vara eller att du vill retunera din vara kontakta ninasbakeryshop.se@gmail.com uppge ditt beställningsnummer samt vad som är fel så återkopplar vi eller ring 0735-010179 Mån- Ons 09.00-14.00

Reklamation av livsmedel, så som tårtor, bakelser, kakor, sylt/marmelad, mat mm.

Att göra en reklamation är inte roligt för både kunden eller företaget. 

När det gäller en livsmedelsprodukt (ätbar produkt) som en tårta, kaka,bröd etc gäller att du kontaktar oss omedelbart inom 12 timmar.

Ta en bild på produkten och skicka ett mejl till oss eller kom till bageriet med din produkt så vi kan se vilket är orsaken till problemet.

Eftersom en tårta hämtas många gånger av en kund den avtalat dag/tid kunden godkänner att produkten stämmer med beställning vid avhämtning när det gäller utseende. 

Kunden ansvarar för tårta från den stund kunden lämnar konditoriet. Tårtan och dekorationer ska röras försiktig

dekorationer är gjorda i sockerpasta, gumpaste mm.  och som alla dekorationer ska behandlas försiktig.

Om problemet ligger i smaken kunden måste meddela omedelbart när ni upptäcker att något är fel med smaker på tårtan, eller bakverk. 

Har ni ätit upp produkten då är det är sätt att godkänna att produkten var ok och ingen återbetalning krav gäller.

Har ni köpt som (återförsäljare) flera produkten för att vidare sälja dem, gäller följande.

Kontakta oss omedelbart när ni märker att något är fel med produkten.

Kom tillbaka med produkten till oss och visa oss vad är felet.

Kan ni inte komma med produkten till oss skicka en eller flera bilder som visar problemet med produkten.

är det smak som är fel vi ber er att komma till oss. 

En produkt som är levererad eller hämtat av kunden

Som kund har du ansvar för att din produkt håller sig i optimala förhållande.

En ätbar produkt ska försvaras i kylen eller rumstemperatur beroende på produkten. (en tårta, bakelse, bakverk behöver vara i kylen)

När ni köper kakor, rekommenderar vi att de frysas och att ni plockar dem lite i taget beroende på försäljning.

Många av våra produkter kan frysas.

Som större livsmedelsföretag kräver för en reklamation att ni beskriver vad är det för fel på produkten och att ni bifogar en bild. Det gäller också för mindre livsmedelsföretag som oss.

OBS! kasta inte produkten utan att fota och bifoga en bild om ni kräver återbetalning. Detta gäller både privat person eller företag (återförsäljare etc)

Betalning via Bank Giro

Gör du din betalning via bank giro skickas din beställning när vi mottagit betalningen. Notera att det kan dröja 1-2 dagar med detta betalningssätt.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Förgängliga varor som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare artiklar som inte kan returneras:

Presentkort

Nedladdningsbara programvaruprodukter

Vissa hälso- och hygienartiklar

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller inköpsbevis.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:

Bok med tydliga tecken på användning

CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats.

Alla föremål som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.

Alla varor som returneras mer än 14 dagar efter leverans

Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

Sena eller uteblivna återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en viss behandlingstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på ninasbakeryshop.se@gmail.com.

Försäljning objekt

Endast ordinarie priser kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.

Utbyte

Vi ersätter endast varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma artikel, skicka ett e-postmeddelande till ninasbakeryshop.se@gmail.com och skicka din vara till: karl gustav 301, 51993 kungsäter.

Gåvor

Om varan markerades som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig får du en presentkredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har mottagits skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om presentgivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge dig senare, skickar vi en återbetalning till presentgivaren och de kommer att ta reda på din retur.

Returer

För att returnera din produkt ska du skicka din produkt till: Karl Gustav 301, 51993 Kungsäter.

Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få din returnerade artikel.

Vi ger oss Ninas bakery shop rätten att:

-Avgöra om varar varit skadad pga frakt eller om varan skadats på väg till fraktbolag, vi kontrollerar alltid varan före vi skickar den.

-Frångå beställningen, avboka beställningen, ändra beställningen om det krävs. Vi kontaktar er om detta skulle vara aktuellt för er.

-Ändra fraktpriser.

-Ändra denna text.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på ninasbakeryshop.se@gmail.com för frågor relaterade till återbetalningar och returer.